HISTORIEN BAK RSA

MODERNE OG TRADISJONSRIK

RSA ble stiftet i 1936 med formål å sikre finansiering og innkjøp av busser, standardisere utstyr, og sikre gunstige vilkår for anskaffelse av materiell til rutebileiere. Med en historie innen for kjøretøyrelatert virksomhet som strekker seg tilbake til 1936, er RSA et tradisjonsrikt selskap. Siden oppstarten har mobilitet og transport vært utgangspunktet gjennom alle selskapets faser.

I 1983 ble RSA importør for Suzuki, og siden den gang har selskapet vokst frem mot å bli en komplett billeverandør til forhandlere og sluttkunder i Norden. Siden 2007 har RSA også vært importør for pickup`er fra Isuzu, fra 2019 Maxus og fra 2020 BYD. 

For alle våre importmerker er vi ledende i Europa når det gjelder markedsandel, for både bilsalg og ettermarkedstjenester. 

FORRETNINGSOMRÅDER

VÅRT FOKUS

Vår erfaring innenfor import av biler, deler og tilbehør og forhandlerdrift, gjør oss til en moderne totalleverandør og distribusjonspartner.

BILIMPORT I FLERE LAND

RSA er importør for Suzuki, Isuzu, Maxus og BYD til Norge, samt Maxus i Sverige, Danmark og Færøyene.

DELER OG TILBEHØR

Et topp moderne delelager på nesten 6.000 m2 i Drammen leverer deler og tilbehør over natten til alle våre forhandlere.

FORHANDLERKJEDEN RSA BIL

I tillegg til samarbeid med bilforhandlere over hele landet, driver RSA forhandlerkjeden RSA BIL med 11 forhandlere i viktige strategiske områder i Norge.

BOBIL

RSA har etablert Bobilenes Servicekjede som er en uavhengig verkstedkjed med over 36 bobilverksteder. I tillegg er RSA majoritetseier av CASU, en av Norges ledende leverandører av utstyr og reservedeler til landets forhandlere av camping, bobil og fritid. 

''Vi skal være en fremoverlent og inspirerende
samarbeidspartner.''

Frank Dunvold, Adm. Dir.

VIRKSOMHETENS FOKUS

VÅR STRATEGI

01.

NORDISK FOKUS

RSA skal være en internasjonal aktør, med importvirksomhet i de nordiske landene.

02.

LANGSIKTIG AKTØR

Med en stolt historie som strekker seg tilbake til 1936, er RSA en aktør med langsiktig fokus. 

03.

BRED TILSTEDEVÆRELSE

Et forhandlernett med god geografisk dekning sammen med en sterk digital tilstedeværelse, sørger for at vi er tilstede – der kunden er.

1
ansatte
1
lokasjoner
1
millioner omsetning

VIDERE

DISTRIBUSJON